»Hvis en partner registrerer en opportunity hos os, og vi ikke kender den i forvejen, så garanterer vi, at vi vil arbejde sammen med partneren for at få den lukket sammen med ham. Vi vil ikke tage den selv. Det garanterer vi. Men det gælder selvfølgelig kun, hvis vi ikke kender til den opportunity i forvejen,« forklarer Peter Perregaard om det nye partnerinitiativ.
Licenssalg og -fornyelser ser han ingen grund til skal en tur rundt om en forhandler. Ifølge Peter Perregaard kan forhandlerne ikke tilføre nogen form for value add til den proces, så der er kunden bedst tjent med at købe direkte hos Oracle. For partneren ligger pengene i implementering, udvikling og service.
»Vi tænker ikke i en reseller-kanal, men i en value add-kanal. Jeg kender ikke en partner, der lever af at sælge Oracle-software. Men jeg kender mange partnere, som lever af at sælge service oven på Oracle-software,« fastslår han.
Peter Perregaard vurderer, at der i dag indgår partnere i 50 procent af de danske Oracle-ordrer.
I dag får Oracle 2002-konferencen i Bella Center besøg af Oracles karismatiske leder - verdens femterigeste mand - Larry Ellison, der holder hovedtalen midt på dagen. Peter Perregaard forklarer, at Larry Ellison desuden skal mødes med nogle af virksomhedens nordeuropæiske kunder, og at han deltager i en særlige konferencedel på Hotel Hilton, hvor 300 erhvervsleder fortrinsvis fra Nordeuropa er samlet. Lederne er med i delkonferencen på invitation, og kun cirka 10 procent af dem er fra Danmark, oplyser Peter Perregaard.
Oracle forventede 8000 deltagere ved konferencen. Men ud fra besøgstallene de to første dage tør Peter Perregaard gætte på, at der kommer 10.000 deltagere.