Lenovo: Vi går kun efter små forhandlere

Lenovo forsøger nu at dysse it-forhandlerne ned efter kritikken ovenpå Best Buy aftalen, og meddeler at firmaet kun går efter små it-forhandlere.

Før påske annoncerede Lenovo, at firmaet fremover vil nå SMB-markedet i USA via elektronikkæden Best Buy for at øge salget.

Siden langede Alan Weinberger, der er bestyrelsesformand og administrerende direktør for VAR organisationen - der tæller mere end 2000 medlemmer - ud efter Lenovo og beskyldte pc-producenten for at snuppe it-forhandlernes levebrød.

Men Stephen Mungall, der er salgsdirektør for Lenovo i USA, har nu taget bladet fra munden. Han siger:

»Vi går kun efter de små virksomheder, der har mellem én til tyve ansatte. Og dem har Best Buy-kæden 136 af på nuværende tidspunkt. Vi er i gang med at lancere vores nye mærke Lenovo 3000 og samtidig bliver vores Think line produkter også disponible til de små virksomheders kunder,« udtaler han.

Salgsdirektøren regner med at forøge salget igennem Best Buys kunder. Han henviser til analyser, der viser at netop de små forhandlere køber igennem Best Buy kæden.

»I øjeblikket når vi ikke de små virksomheder, og det er det vi prøver på. Men jeg kan forsikre, at Best Buy kæden ikke får særaftaler på pris. De får nøjagtig de samme aftaler som Ingram Micro og Tech Data,« beretter han.

Mere om samme emne

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | Online

ERP Insights 2025

Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S