Yousee afviser 100 Mbit/s

YouSee vil differentiere sig på indhold, ikke hastighed. Danskerne gider ikke høje bredbåndshastigheder, hævder tv-udbyder

Højhastighedsnetforbindelser er en dårlig forretning - slaget om kunderne skal snarere vindes på indhold, mener TDCs kabeltv-selskab YouSee.

I går offentliggjorde selskabet, at alle med en YouSee-bredbåndsforbindelse kan få gratis web-tv.

Tilbuddet er selvfølgelig endnu et våben i den vedvarende krig om bredbåndskunderne. Et andet våben i den krig er højere hastigheder. Men hastighedsvåbnet er uden slagkraft i øjeblikket, siger YouSee.

»Web-tv er vores forsøg på at differentiere os. Vi kunne også godt differentiere os på hastigheden. Vi tilbyder allerede 50 Mbit/s og vi kunne tilbyde 100 Mbit/s i morgen, hvis vi ville. Det ville være en drøm for os at differentiere os på de 100 Mbit/s, men vi kan bare konstatere, at folk generelt vælger de mere konventionelle hastigheder,« sagde Ulf Lund fra YouSee ved gårdsdagens lancering.

Den påstand er selvfølgelig et spark efter fiberselskaberne, som gennem tiden har brugt hastigheden som et hovedargument for at lokke kunder til.

Ifølge YouSee taler hastighedstallene i kundebasen deres eget tydelige sprog.

Over halvdelen af alle selskabets bredbånds-kunder vælger nemlig den lavest mulige båndbredde på 4 Mbit, oplyser Ulf Lund.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Andre events | Valby

    CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

    Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job