Google vil fyre 300 medarbejdere efter opkøb

Googles opkøb af DoubleClick vil resultere i 300 afskedigelser. Det er konsekvensen af søgegigantens planer for den fremtidige virksomhedsstruktur, mener The New York Times at vide.

Da Google den 11. marts afsluttede opkøbet af verdens største online-annoncefirma, DoubleClick, erklærede man, at handlen sandsynligvis ville resultere i afskedigelser.

I dag hævder The New York Times imidlertid at have kendskab til, hvor mange DoubleClick-medarbejdere, der skal til at kigge efter et andet job.

Avisens kilde, der efter sigende skulle have »direkte kendskab til Googles planer«, informerer om, at søgegiganten vil opsige 300 af de nyerhvervede medarbejdere fra DoubleClicks amerikanske afdeling. Det svarer til cirka en fjerdedel af annoncefirmaets samlede arbejdsstyrke i Amerika.

Google vil ikke bekræfte antallet af afskedigelser, men siger følgende i en pressemeddelelse:

»Siden vores overtagelse af DoubleClick gik igennem 11. marts, har vi arbejdet på at tilpasse DoubleClicks arbejdsstyrke i USA med vores organisatoriske plan for virksomheden. Som ved så mange sammenslutninger har denne tilpasning resulteret i en reduktion af beskæftigelsen i det opkøbte firma«.

Ifølge The New York Times påbegyndte Google sin prikkerunde i går, hvor et ukendt antal af DoubleClick-medarbejdere fik besked om deres afskedigelse. Nogle medarbejdere fik tilbudt en overgangsstilling, der vil ophøre, når de to virksomheder er blevet fuldt integreret.

Google ansatte 6.100 medarbejdere i løbet af 2007 og endte året med en samlet global arbejdsstyrke på 16.805 personer.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

    Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job