(Opdateret) Microsoft IT, som driver softwaregigantens interne it-installationer, har overtaget vigtige service-opgaver inklusive softwaremanagement og help-desk-styring for selskabet Energizer Holdings.
Oplysninger om aftalen mellem Microsoft og slutkunden Energizer er kommet frem netop som Microsofts ledelse på en partnerkonference har understreget selskabets klare commitment til kanalen.
Microsoft har ikke fortalt offentligheden om aftalen med Energizer, men anerkender at den eksisterer. Aftalen repræsenterer en udvidelse af, hvad Microsofts hidtil har haft af engagementer med slutkunder.
Lederen af Microsoft IT, Mike Adams, siger til det amerikanske CRN, at der er tale om en mindre evolution snarere end en revolution i Microsofts kunde-engagementer, og at der ikke er lagt op til, at Microsoft på nogen måde ændrer retning i forhold til det hidtil udmeldte.
Alligevel udtrykker flere Microsoft-partnere bekymring for, om Microsoft på linje med andre store leverandører er på vej ind på serviceområdet - et skridt, som selskabets topchef Steve Ballmer gentagne gange har afvist.
I Danmark er der ingen eksempler på den slags aftaler - og der erheller ingen planer om dem, oplyser informationschef hos Microsoft Danmark, Niels Lassen.