E-handelsfonden ser lyst på 2010

Flere onlinebutikker søger om at få e-handelsfondens kvalitetsstempel, e-mærket, mens færre butikker falder fra.

Onlinehandelen ser ud til at være kommet igennem krisen. Det mener e-handelsfondens direktør Lars Schmidt Larsen, efter at fonden i årets første fire måneder har oplevet en markant stigning på 25 procent i antallet af onlinebutikker, der søger om at få fondens kvalitetsstempel, e-mærket.

I samme periode er antallet af butikker, der falder fra, reduceret med 27 procent. Det vidner ifølge direktør i e-handelsfonden, Lars Schmidt Larsen, om, at onlinebranchen er på vej til at lægge den økonomiske krise bag sig. Det betyder så igen, at onlinebutikkerne nu bevæger sig bort fra alene at konkurrere på pris, og i stedet satse på service og kundetryghed, mener han.

»I takt med at flere og flere netbutikker skyder op og den danske nethandel blomstrer, er det helt naturligt at flere virksomheder ønsker at positionere sig og konkurrere på andet end blot pris,« siger Lars Schmidt Larsen og peger på, at mens den traditionelle retailsektor har oplevet negativ vækst, er det modsatte tilfældet når det handler om nethandel.

»Vi glæder os over udsigten for 2010 der tegner til at blive et rigtig godt år, ikke bare for e-handelsfonden, men for dansk nethandel generelt,« siger e-handelsfondens direktør.

Netcompany A/S

IT Consultant

Nordjylland

Politiets Efterretningstjeneste

Vil du være med til at udvikle PETs ITSM-platform?

Københavnsområdet

Netcompany A/S

IT Manager

Midtjylland

Annonceindlæg fra Computerworld

Dansk erhvervsliv er en del af frontlinjen

Digitalt forsvar handler ikke blot om det militære men om at beskytte civilsamfundets funktion, påpeger Thomas Nissen i Dansk Erhverv.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil