Knap to måneder efter, at Microsoft arrangerede et par brunch-seminarer for at lodde dybden blandt forhandlere med fokus på webløsninger, og kapre nogle af dem til det nye partnerprogram, Webpartner, er Microsoft overvældet.
»Der var særdeles stor interesse. Det væltede ind med folk. Også flere end vi havde regnet med,« fortæller J.O.S. Svendsen, channel audience manager hos Microsoft.
Hele ideen med det nye Webpartnerskab har fra Microsofts side været, at skabe nogle rammer for især små firmaer, der laver webløsninger til SMB-segmentet baseret på Microsofts teknologier. J.O.S. Svendsen indrømmer blankt, at man hos Microsoft, før brunch-arrangementerne, havde en forestilling om, at det især var små enmands- eller tomandsvirksomheder, der kunne have interesse for det nye Webpartnerprogram.
»Men det viser sig rent faktisk, at mange har manglet et sted at gå hen. Det var ikke kun de helt små, men også forhandlere, der har fem til ti mand, som sidder og arbejder med disse ting. Derfor var tilstrømningen også en skøn blanding af nye og gamle kendinge,« fortæller J.O.S. Svendsen.
Den store interesse betyder, at Microsoft har fået en flyvende start på det nye Webpartner-program. Allerede 102 partnere har meldt sig til det nye partnerprogram. Derfor har Microsoft fulgt brunch-arrangementerne op med andre arrangementer rettet mod det nye partnersegment.
»Vi skal nu se på, hvordan vi skal justere på programmet. Vi kigger i øjeblikket meget på den feedback, som vi har fået fra partnerne,« siger J.O.S. Svendsen.