Kiss har store problemer med RMA

Kiss-forhandlere må vente flere måneder på at få afhentet defekte produkter, og der er ikke udsigt til en snarlig løsning.

Datacom technology der blandt andet driver Computersalg.dk har fire Kiss-afspillere stående. De er defekte, kunderne har fået en ny model af forhandleren, og indehaver Kim Rand har modtaget returnumre fra Kiss, men så er der heller ikke sket mere.

Kiss afhenter selv RMA-produkter hos forhandlerne, men det tager minimum en til to uger. Det mener forhandleren ikke, at kunderne bør vente på, og derfor giver Datacom Technology selv kunderne et erstatningsprodukt.

»Som jeg ser det, har Kiss kæmpeproblemer i Danmark, deres produkter går i stykker på stribe og services er elendig,« siger Kim Rand.

Datacom har solgt over 400 Kiss produkter i de sidste seks måneder, men på grund af den manglende service er Kim Rand helt holdt op med at anbefale Kiss produkter til sine kunder.

Hos SHG i Århus har den administrerende direktør Thomas Falborg oplevet lignende problemer med Kiss´ RMA.

»Hos os sidder teknik og sælgerne tæt sammen. Så det er klart at når teknikken har bandet 20 gange over Kiss, så smitter det af over hos sælgerne,« siger han.

Hos Kiss Technology i Danmark anerkender den administrerende direktør klart problemet.

»Vores RMA service lever ikke op til vores kvalitetsnormer lige nu,« siger Peter Kristensen.

Han fortæller dog, at Kiss er godt i gang med at implementere et helt nyt system, der en gang for alle skal gøre RMA til en dans på roser. Peter Kristensen kan dog ikke sige noget om, hvornår det nye system vil væree oppe at køre.

Læs mere i det trykte CRN, der udkommer i dag.

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Sikkerhed | Aarhus C

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    22. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S