Det nye forhandlerprogram er opdelt i fem niveauer, hvor det gamle program havde tre niveauer. Opdelingen niveauer afspejler graden af specialisering i Symantecs produkter. Det er på de to højeste niveauer, der kan certificeres.
Skiftet fra antivirusleverandør til sikkerhedsleverandør er afgørende for Symantecs chance i markedet, mener Lars Windfeld-Pedini.
»Man kan ikke få en virksomhedskunde til at vælge en anden antivirusleverandør, hvis ellers hans nuværende leverandør fungerer. Men hvis kunden får behov for indtrængningsanalyse, firewall og så videre, så er det en fordel at have det hele samlet fra én leverandør i stedet for at have forskellige producenter, som det er besværligt at administrere,« siger Lars Windfeld-Pedini.
»Kunderne kigger efter, hvor nemt det er at administrere, og hvor tit der bliver opdateret. For store virksomheder er det desuden et krav, at det er en global spiller. Her har Symantec nogle fordele over for de af vores konkurrenter, der har et mere lokalt udganspunkt,« mener han.