Den tidligere tekniske regionsdirektør for Lenovo, Rene Vinord, er blevet sat i spidsen som partner manager for Servicegruppens ambition om vækst på det nordiske marked. Målet er, at sætte sig på halvdelen af den nordiske service på Lenovos produkter.
Lenovo har netop autoriseret Servicegruppen til at udføre service på Lenovos bærbare computere og stationære pc’er. Så snart medarbejderne også er blevet certificeret til at lave service på Lenovos servere, kan Servicegruppens teknikere også arbejde på Lenovo-produkter i serverrummet.
Rene Vinord forklarer, at alle større danske virksomheder også har afdelinger i de øvrige nordiske lande, og at det derfor er oplagt for kunderne at have en virksomhed som servicegruppen som single point of contact.
»Med mit kendskab til de nordiske kunder vil vi gå ud i konkurrence med de andre partnere og tage forretning,« siger han.
61-årige Rene Vinord har næsten fyrre års teknisk erfaring fra IBM og Lenovo. Først som menig medarbejder, og han var i 1984 den første danske IBM-mand, der i kunne servicere pc’er. Dernæst kom en række tekniske lederstillinger og siden fulgte Rene Vinord med til Lenovo.
I praksis vil arbejdet blive udført af Servicegruppens samarbejdsparter i Norge, Sverige og Finland, med Servicegruppen som administrativ kraft.