Brightpoint: Efter et omsætningsfald på 40 procent har mobildistributøren Brightpoint iværksat en drastisk spareplan, der skal få distributøren til at forlade flere europæiske markeder. Det skriver britiske Mobile News. Brightpoint vil med planen forlade de markeder, der ikke lever op til et mål om 15 procents afkast på den investerede kapital. Det står fast at distributøren vil forblive i Storbritannien, men det er ikke oplyst, hvilke lande der vil blive ramt. Desuden vil Brightpoint frem til næste sommer fortsætte med at centralisere sine back-officefunktioner på kontinentet.
Shg: Det var ikke i orden, da onlineforhandleren Shg for et par år siden sendte reklamer ud til en kunde. Modtager havde tilmeldt sig den såkaldte Robinson-liste, og havde dermed frasagt sig at få reklamer. Forbrugerombudsmanden anmeldte i februar 2008 Shg til politiet, så politiet kunne efterforske sagen videre. Siden er Shg gået konkurs, og virksomhedens aktiviteter er flyttet over til et nyt selskab. På grund af konkursen har politiet opgivet at rejse påtale mod det tidligere Shg for at overtræde reklame-forbuddet. Forbrugerombudsmanden har nu taget politiets beslutning til efterretning og anser herefter sagen for afsluttet.