Midtjyske Inter-Data åbner afdeling i København i et forsøg på for alvor at komme ind på det sjællandske marked. Det sker efter, at den Silkeborg-baserede virksomheds afdeling for infrastruktur- og serverløsninger har haft en vækst på 100 procent i det seneste års tid.
»Ambitionen for københavnerkontoret er, at vi derfra skal kunne løfte et salgsforløb fra start til slut. Vi har en tro på, at vores måde at gribe markedet an giver gode muligheder for, at vi også bider os fast på Sjælland. Det handler om lave responstider og stærk service overfor kunderne, og derfor satser vi på at bruge mere tid hos kunderne end på kontoret,« siger Inter-Datas salgsdirektør Jan K. Larsen.
Inter-Data forventer, at den nye sjællandske satsning over to-tre år vil kunne bidrage til en fordobling af virksomhedens samlede omsætning.
Inter-Datas sjællandske satsning kommer efter et par år, hvor virksomheden har haft svært ved at holde dampen oppe. I det netop offentliggjorte regnskab for 2006/2007 er der for første gang i virksomhedens historie røde tal på bundlinien med et underskud på næsten tre millioner kroner før skat.
Administrerende direktør René Rasmussen erkender, at virksomheden har været gennem hårde tider i kraft af, at markedet har udviklet sig kraftigt de seneste år. Svaret på det har været en satsning på B2B-markedet, som i dag udgør omkring en femtedel af den samlede omsætning.
»Vi har nedskrevet vores lager med to millioner kroner efter at have satset kraftigt på mediecentre uden at kunne trænge igennem på markedet. Desuden har vi afviklet en tidligere satsning på det spanske marked, hvor vi har tabt en del penge. Samtidig har vi internt brugt mange mange kræfter på at ændre vores infrastruktur og indarbejde nye og stærkere kompetencer i vores organisation. Det har blandt andet givet sig udslag i, at vi har udskiftet en tredjedel af vores ansatte,« siger René Rasmussen.
Læs hele artiklen i den trykte udgave af CRN.