GN satser på musik-headset

Dansk-ejede GN Mobile vil gøre Jabra til verdens foretrukne musik-headset. Det offentliggjorde selskabet torsdag på Cebit-messen i Hannover.

Bluetooth-headsettet Jabra har længe været en succes på det mobile forbrugermarked. Torsdag afslørede selskabet bag Jabra - GN Mobile, der er en del af det danske selskab GN Store Nord - en ny strategi, der skal gøre Jabra til verdens førende headset på det mobile musikmarked.

»Vi koncentrerer os om at etablere Jabra som verdensførende mærke inden for audioprodukter til mobile udstyr og dermed forbrugernes foretrukne valg. Løbende produktudvikling kombineret med strategiske samarbejdsaftaler, for eksempel den seneste alliance med Klipsch Audio Technologies, gør det muligt for os at få en anselig del af det mobile musikmarked,« siger Morten Steen Jørgensen, der administrerende direktør for GN Mobile.

I forbindelse med den nye strategi lancerer Jabra en række bluetooth-adaptere, der for eksempel gør det muligt at skifte mellem musik og tale i headsettet, og dermed skal bane vejen for en større konvergens mellem mobiltelefoner og musikafspillere.

»Headset er et centralt element, når det drejer sig om at give brugerne den fulde udnyttelse af mobile musikmedier, og Jabra er godt rustet til at imødekomme behovene på dette marked.« siger Morten Steen Jørgensen

Jabra skal konkurrere med etablerede spillere som Sony, Philips og Sennheiser, men GN Mobile regner med, at Jabra har en fordel i forhold til konkurrenterne, fordi headsettet længe har været massivt til stede i salgskanalen for mobiltelefoner.

Ønsket om mobil musik er kraftigt stigende, og det afspejler sig i mængden af mobile musiktelefoner, iPod's og andre afspillere. Strategy Analytics anslår, at en tredjedel af de 945 millioner telefoner, der ventes at blive solgt i 2006, er forsynet med digital musikafspilning. I 2008 regner man med, at omkring 70 procent af den milliard telefoner, der ventes at blive solgt over hele verden, tilbyder digital musikafspilning.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

    Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S