Der er delte meninger blandt Microsoft-partnere om, hvad den stigende udbredelse af hostet software vil betyde for kundekontakt og kvalitet.
Efter at Kris Klintebæk fra Concept Data tidligere på ugen sagde til CRN, at han frygtede, at kunderne vil blive ladt i stikken, fordi Microsoft ikke stiller de samme krav til hostingpartnere som til traditionelle C5-forhandlere, har flere forhandlere kommenteret sagen her på crn.dk
En af deltagerne i debatten er afdelingsleder Jens Christian Hyldal fra hostingpartneren Inventio, som flere gange blev fremhævet af Microsoft i forbindelse med lanceringen af den hostede C5.
»I mine øjne forbedres kvaliteten da netop ved den hostede version,« skriver Jens Christian Hyldal blandt andet i et indlæg. Overfor CRN uddyber han sit synspunkt:
»Jeg er helt uenig med Connect Data. C5-produktet er det samme i den hostede version, men kunden fritages for besværet med installation og drift. Og Microsoft stille de samme krav til os både som hostingsudbydere og i forhold til kundesupport på selve produktet,« siger Jens Christian Hyldal.
Han mener, at hostingudbydere som Inventio kan levere en mindst lige så god support til C5-kunder, som forhandlere, der sælger systemet på den gammeldags facon.
»Det giver i hvert fald ikke ringere kvalitet for kunderne at vælge en hostet løsning,« lyder det fra Jens Christian Hyldal.