Symantec belønner nu sine mest specialiserede forhandlere ved at overlade dem opgaverne fra sin konsulentafdeling, som til gengæld bliver nedlagt.
Med omlægningen, som trådte i kraft i sidste måned, overgiver Symantec sig efter eget udsagn til en et hundrede procent partnerdrevet model, som under navnet »master specialization« danner rammen for konsulentydelser.
Modellen er en overbygning til den status som specialist, som en række partnere allerede har opnået i Symantecs almindelige partnerprogram.
»Skiftet til en partnerdrevet konsulentstrategi har haft stor betydning for samarbejdet med vores partnere. Symantec er ganske enkelt blevet en mere attraktiv producent for partnerne, der nu kan tjene endnu flere penge ved både at levere vores produkter og den tilhørende implementeringsstøtte. Og de oplever aldrig, at vi konkurrerer med dem om implementeringen,« siger Symantecs chef for kanalsalg., Thomas Norlin.
Han oplyser, at en række af de nu forhenværende Symantec-konsulenter allerede har fået job i partner-kanalen. Det har angiveligt smittet positivt af på omsætningen, hvor flere partnere har fået fordoblet deres omsætning på konsulentydelser.
»Det strategiske skifte har bragt os endnu tættere på især vores specialist- og kommende master specialist-partnere,« siger Thomas Norlin.