Tilbud til firmaer: Køb Facebooksider som du køber mælk

Dansk iværksætter vil sælge Facebook-sider og moderne online-markedsføring på samlebånd - så billigt og simpelt, at bageren og blomsterhandleren også kan være med.

Artikel top billede

Webhosting og hjemmeside-design er blevet hyldevarer, der ikke længere koster en formue. Den samme prisudvikling skal ske med Facebook-, QR-kode- og nyhedsbrevskampagner.

Det er filosofien bag firmaet Deskwolf, som iværksætteren Thomas Holm Jensen søsatte i april.

Deskwolf kunne sammenlignes med firmaet 123Hjemmeside, der har fået succes med at satse 100 procent på enkle hjemmesider. Deskwolf vil i stedet forsøge at bide sig fast i markedet for små og mellemstore virksomheder og give dem en samlet portal, hvorfra de kan anvende Facebook-konkurrencer og opbygge nyhedsbrevs-kampagner - uden dybere teknisk indsigt.

"Vi er på et stadie med onlinemarkedsføring, hvor vi var med hjemmesider for 15 år siden. De små firmaer kan godt se, at der er en masse trafik derovre. Men de ved typisk ikke, hvordan de kommer i gang. Det skal vi hjælpe dem med," siger Thomas Holm Jensen.

Deskwolf er en hyldeløsning. Eller som direktøren beskriver den: en McDonald's-løsning. Kunderne kan vælge blandt fast definerede "menuer". Det er med til at holde prisen og tidsforbruget nede. Det billigste abonnement er under 6.000 kroner om året. Og kunderne kan forvente en færdigopsat startløsning inden 24 timer. Se kundeeksempler her.

Så det er prisen og farten, der skal lokke kunderne til. Og det faktum at de mindste firmaer har mest at hente på Facebook, mener Thomas Holm Jensen.

"Folk vil nok stadig drikke nogenlunde lige mange øl, selv om Carlsberg annoncerer på Facebook. Men små virksomheder lever i høj grad af anbefalinger. Derfor er et relationsbaseret netværk som Facebook godt. Hvis du kan engagere dine kunder, vil jeg mene, at de mindste butikker, kiosker eller frisører har mulighed for at få meget større ROI på Facebook end de store firmaer," siger Thomas Holm Jensen.

Direktøren understreger, at Deskwolfs webbaserede suite ikke kun handler om at lave Facebook-sider og konkurrencer. Men i lige så høj grad at kunne udnytte QR-coder, splittest eller nyhedsbreve i et samlet univers.

Deskwolf er Thomas Holm Jensens første store selvstændige projekt, efter at han og partnerne Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra solgte spam-bekæmperen SoftScan til Symantec for 300 millioner kroner i 2009. Han har også været med i opstarten af sine tidligere partneres nye foretagende Panorama9.

Et stort hold fra "day one"

Deskwolf har eksisteret siden april. På nuværende tidspunkt med 15 ansatte. Det har været en klar strategi at have en stærk salgsafdeling fra starten.

"Vi har haft omsætning fra første dag, og det har givet os mulighed for at ansætte mange sælgere. Jeg vil tro, at det tog os to til tre år i SoftScan at komme op på det niveau, som vi er kommet op på på tre måneder her," siger Thomas Holm Jensen.

Til nytår skal yderligere 15 mand ansættes - og der skal findes nye lokaler.

"Som opstartsfirma kan man vælge at bootstrappe sig op fra bunden, men når jeg taler med venturefirmaer, så er de mere tændte på at gå i markedet med 100 sælgere og drive salget den vej. Med SoftScan viste vi, at den fom for muskelmasse-model virker. Så den bruger vi også her," siger Thomas Holm Jensen.

"Muskelmasse"-modellen skal også få Deskwolf til at vokse hurtigt. Deskwolf skal være stor. Thomas Holm Jensen skønner, at der er 100.000 små og mellemstore firmaer i Norden. Og af dem skal hans firma have en markant andel i kundekartoteket.

"Vi skal have 10.000 kunder i Danmark om fire år. Og det tilsvarende i Skandinavien," lover han. Dertil kommer mulige satsninger i for eksempel England.

En generisk løsning bygget på open source

Deskwolf ligger hos Amazon Cloud med henblik på at kunne opskalere forretningen til flere europæiske lande. Muligheden for hurtig skalering er også årsagen til, at firmaet har valgt en open source-tilgang.

"Der er tre dominerende CMS'er i dag: Wordpress, Drupal og Joomla. Wordpress er simpelt, men har nogle begrænsninger. Omvendt kan man i Drupal punktsvejse på 14 forskellige måder under vand og samtidig lave kaffe. Så vi er endt med at vælge Joomla," forklarer Thomas Holm Jensen.

Firmaet har fået lavet en løsning baseret på Joomla, men hvor 98 procent af funktionerne er skrællet af eller skjult - og så er brugerfladen lavet om.

Læs også Thomas Holm Jensens hårde oplevelse med at skille sig af med SoftScan.

Mere om samme emne

Annonceindlæg fra SoftwareOne

Quantum computing bliver næste konkurrenceparameter

Danske virksomheder bør forberede data og systemer på at spille sammen med fremtidens kvanteteknologi.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S