Gmail får ansigtsløftning: Bedre overblik over indbakken

Google forsøger at rydde op i Gmail med en designændring. Nu skal det være nemmere at få overblik over kaoset i indbakken.

Artikel top billede

Kender du det? Indbakken er igen fuldkommen fyldt, og der ligger massevis af ulæste mail. 

Og det fortsætter med at vælte ind med nyhedsbreve, opdateringer fra sociale medier, kvitteringer, billetter og naturligvis mail fra venner, familie og forretningsforbindelser.

Derfor kan indbakken hurtigt komme til at ligne noget, der er væltet ud af Tredje Verdenskrig, hvis du ikke har militær disciplin til at holde orden på de mange mail.

Nu forsøger Gmail - igen - at gøre det nemmere at få et overblik over den evigt voksende pukkel af mail.

Det sker med en markant designændring i mailprogrammet, hvor der tilføjes faneblade i toppen.

Fanebladene dækker i den engelske udgave af Gmail emner som Promotions, Updates og Social.

Promotions dækker over tilbud samt nyhedsbreve, mens Updates handler om kvitteringer og billetter.

Social handler ikke overraskende om opdateringer fra sociale netværk.

Det er meningen, at Gmail automatisk sorterer posten for dig og placerer mail under de respektive faneblade.  

Hvis du ikke bryder sig om det nye tiltag, er det muligt at slå fanebladene helt fra og få en normal visning af indbakken.   

Der er også ændringer til mobilversionen af Gmail, men det gælder kun telefoner med minimum Android 4.0 eller iOS.

Her spiller fanebladene også en dominerende rolle i overblikket.

Den nye udgave af Gmail bliver gradvist rullet ud de kommende uger, skriver Google på sin Gmail-blog.

Det er i øvrigt ikke første gang, at Google har forsøgt sig med ændringer af Gmail med det formål at gøre det nemmere at holde overblikket.

For tre år siden introducerede søgegiganten Priority Inbox, der skulle hjælpe med at lægge vigtigste mail højest i indbakken.

I denne video kan du se de spritnye ændringer i Gmail:

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Steen Nyrup Pedersen som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Aalborg. Han kommer fra en stilling som Cyber Security Consultant hos Trifork A/S. Han er uddannet IT-Teknolog og er professionsbachelor i IT-sikkerhed. Nyt job