It-drift er ofte en massiv hovedpine, der blokerer for ordentlig innovation - men her har du en løsning

Klumme: Digital innovation giver hovedpine for mange ledere, fordi vi har for lidt tid og for få ressourcer til at låse op for værdien af data. Den langsigtede kur mod den smerte hedder ”​​translytisk platform”. En translytisk platform forener transaktion og analyse på ét sted. Nøglen er, at der er brug for et - og kun ét - originalt stykke af data. Det er 24 karats første princip-tænkning.

Denne klumme er et debatindlæg og er alene udtryk for skribentens synspunkter.

Ved at kombinere ordene 'transaktion' og 'analytisk' til den nye kategori 'translytisk' har analysefirmaet Forrester gjort et væsentligt (måske en kende kryptisk) bidrag til ordforrådet inden for arkitektur og databaser.

En translytical platform understøtter transaktion og analyse i realtid uden at det koster transaktionsmæssig integritet, ydeevne og skaleringsevne.

Jeg ser den translytiske platform som den ultimative painkiller for en række smertepunkter i etablerede virksomheder, der kæmper for at finde vej i digital transformation.

Den bygger på et gammel kendt princip om første ordens tænkning, der dikterer at man skal ombryde en kompleks proces til de enkelte bestanddele – og fokusere på de eneste evige og nødvendige komponenter.

I digital Innovation er nøglekomponenten data.

Innovationsudfordringen
I dag er næsten al forretningsudvikling drevet af data.

Nøglen til at genopfinde forretningsmodellen og etablere den intelligente virksomhed er en fleksibel, stabil og sikker tilgang til data.

De fleste organisationer erkender det voksende behov for innovation som differentiator og som redningsbælte i stormfulde og disruptive farvande med ødelæggende store bølger.

Men de samme virksomheder kæmper dagligt med 80 procent eller mere af deres digitale kompetence for at holde lysene i deres nuværende forretning tændt.

Innovationsudfordringen er anerkendt i de fleste øverste ledelsesteams som et spørgsmål om tankegang og ressourcer.

Virksomhederne vil bygge nye innovative "speedbåde" med innovative koncepter, der testes og udvikles og i sidste ende sætter kursen for det store hangarskib i form af den daglige drift.

Men hvis næsten alle digitale ressourcer forbruges af operationelt it, ser man for få innovative koncepter, der forlader havnen.

Dette er den epidemiske hovedpine på topniveau i dagens virksomheder, og det er her, den translytiske platform er en hovedpinepille af dimensioner.

Det handler om data
Hvis du reducerer it-miljøer til deres kerne, ender du med data.

Data er alt, og platformen skal genopfindes for at passe til dette grundlæggende element - dette atom - i vores digitale strukturer og gøre data let tilgængelig.

Platformen skal indeholde én og kun én version af datakomponenten.

Disse originale data skal bruges til alle formål: Operationelt, transaktionsmæssigt, til rapportering, analyse, innovation, etablering af nye forretningsmodeller og økosystemer.

Alt skal foregå i realtid uden plads til diskussion eller forsinkelse.

Dette er efter min mening selve essensen af ​​den translytiske platform.

Forenkling frigør ressourcer
Konceptuelt kan du overvinde mange forhindringer.

Der er ingen skelnen mellem data, der indgår i operationelle it-miljøer som CRM, ERP og logistik på den ene side og konsolidering, rapportering, analyse og innovation på den anden side.

Der er ikke behov for at opbygge data warehouses, data marts, data-øer og datasiloer. Platformen reducerer eller eliminerer forskellige datatyper, formater, databaser og applikationer med særlige behov.

Meget af logikken og funktionaliteten er den samme, og den kommer indlejret på den translytiske platform. Dette er en enorm forenkling for virksomheden, og den frigør ressourcer til digital innovation.

Hør mere om translytiske platforme fra Forrester ved at registrere dig til webinar replay: Extending In-Memory Computing Leadership to Next-Generation Translytical Solutions med Noel Yuhanna fra Forrester.


Klummer er læsernes platform på Computerworld til at fortælle de bedste historier, og samtidig er det vores meget populære og meget læste forum for videndeling.

Har du en god historie eller har du specialviden, som du synes trænger til at blive delt?

Læs vores klumme-guidelines og send os noget tekst, så kontakter vi dig - måske bliver du en del af vores hurtigt voksende korps af klummeskribenter.




Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...

Premium
Søren fik en god ide og overhalede Spotify inden om: Her er historien om skabelsen af verdens måske første gratis musiktjeneste - som var dansk
Fra Computerworlds arkiv: Søren Stig Tvilsted fik for knap 10 år siden idéen til TDC Play, der overhalede Spotify indenom og blev verdens første gratis musiktjeneste. "Folk var ved at dø af grin. De havde ganske enkelt aldrig hørt noget så tåbeligt før," fortæller han i dag. Her er historien om, hvordan TDC Play blev til.
Computerworld
Ny-opdaget malware blokerer programmer som forsøger at slette den: Særligt windows 10 er ramt
En ny type malware er blevet opfanget, der både overvåger din computer og generer falske reklameindtægter til bagmændende. Og så har den en forkærlighed for Windows 10.
CIO
Henrik Jeberg om at arbejde i Silicon Valley: "Er du dygtig nok får du tilbud der får en til at falde ned af stolen."
Henrik Jeberg bor i San Francisco og er direktør i Hampleton Partners, der rådgiver om opkøb med særligt fokus på teknologi. Hør ham fortælle om forskellen på Danmark og Silicon Valley - og om nogle af de vilde forhold der hersker i verdens ubestridte tech-hovedstad.
Job & Karriere
KMD opsagde tryghedsaftaler med medarbejderne få måneder før 300 medarbejdere blev outsourcet til IBM
KMD har i løbet af foråret opsagt to såkaldte tryghedsaftaler med en del af selskabets medarbejdere. Når aftalerne stopper ved udgangen af 2018, er de pågældende medarbejdere ikke længere berettiget til særlig godtgørelse. Det kan få konsekvenser, hvis IBM som forventet skærer i antallet af de 300 KMD-medarbejdere, som selskabet overtager.
White paper
11 skridt, der sikrer dig det bedste udbytte af dit CRM-projekt
Dette whitepaper identificerer 11 skridt, som enhver organisation bør gennemgå i forbindelse med CRM-implementering.