B&O PLAY i nyt samarbejde med 3

Teleselskabet 3 indgår nu i et eksklusivt samarbejde med B&O PLAY.
Det sker som et led i 3’s strategiske satsning på eksklusivt tilbehør.
Som det eneste teleselskab i verden sælger 3 nu udvalgte B&O PLAY
produkter.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Tidligere på året løftede 3 sløret for en ny strategisk satsning på eksklusivt mobiltilbehør, som blev skudt i gang med en aftale med SMS Audio om at sælge rapperen 50 Cent’s hovedtelefoner i 3’s butikker. Nu lander endnu et premium brand på 3’s hylder, idet 3 fremover vil sælge produkter fra B&O PLAY - tilmed som det eneste teleselskab i verden.

”Vi er rigtig glade for vores nye partnerskab med B&O PLAY. 3 er kendt som klassens frække dreng, ligesom B&O PLAY er den legesyge lillebror. På den front er der et stærkt brand-match. Samtidig er de bærbare B&O PLAY-produkter helt i tråd med vores kunders hang til cool design og urbane livsstil. De er meget på farten, hvor de bruger mobilen til at streame musik, tv og nyheder. Og de vil sætte pris på den exceptionelt gode lyd, som B&O PLAY er kendt for at levere,” siger David Elsass, direktør for privatmarkedet, 3 Danmark.

Succes i Sverige

Inspirationen til 3’s nye strategiske fokus er hentet på den anden side af Øresund. 3’s søsterselskab i Sverige lancerede allerede sidste år et lignende sats på kvalitetstilbehør. Og her har konceptet været en stor succes.

”De svenske kunder har taget virkelig godt imod produkterne, der har fungeret som traffic driver i butikkerne og øget salget markant. Vi har derfor kigget 3 Sverige over skulderen og brugt deres learnings i introduktionsfasen, ligesom vi agerer på de tendenser, vi ser på det danske marked. Og vi kan allerede nu, efter de første måneder, se en positiv udvikling hvor kunderne gerne supplerer mobilkøbet med lækkert tilbehør,” fortæller David Elsass.

Mere end halvdelen køber på afbetaling

Som en del af 3’s nye satsning på mobiltilbehør giver teleselskabet kunderne mulighed for at købe de eksklusive produkter på afbetaling. Og den mulighed får man også med B&O PLAY.

”Tallene taler deres tydelige sprog. Indtil videre har over halvdelen af vores kunder valgt at købe deres tilbehør på afbetaling og to ud af tre vælger at afbetale over 30 måneder. Det gælder især de kvalitetsbevidste forbrugere, der sætter pris på skarp lyd og cool design og gerne vil investere i et par high-end højtalere eller hovedtelefoner, men ikke har økonomi til at hive flere tusinde kroner ud af budgettet på én gang. For dem er 3Afbetaling en attraktiv løsning,” fortæller David Elsass.

Køber man på 3Afbetaling skal mobiltilbehøret minimum have en værdi af 750 kr. og maksimum 3000 kr. og man kan højst købe fem varer på afbetaling af gangen.

3 og B&O PLAY fejrer det nye samarbejde med et introduktionstilbud. De første 100 kunder kan få den bærbare højtaler BeoPlay A2 til 2.499 kr. og dermed spare 300 kr.

B&O PLAY lander på hylderne hos 3 den 2. juli og kan købes i 3’s butikker, via kundeservice og på sigt på 3.dk

3 sælger følgende modeller fra B&O PLAY:
* BeoPlay A2 i sort, grå og grøn. Pris: 2.799,-
* BeoPlay H2 i mørkeblå og sølv. Pris: 1.499,-
* BeoPlay H6 i sort og beige. Pris: 2.999,-

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Andre events | København Ø

People Tech 2025 – hvor HR møder IT

Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

Christian Homann

Netip A/S