Lær hvordan du laver den bedste web-butik

E-handelskonferencen løber af stablen om et par uger. Her vil deltagerne hører nyt om e-handel fra
danske og internationale eksperter på e-handelsområdet og møde 1000
andre e-handlere og leverandører til erfaringsudveksling og inspiration.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Kunden er det essentielle, når det kommer til e-handel. Fejler netbutikken i at fange sin kundes opmærksomhed og interesse, så kræver det kun ét klik, før han/hun er hos konkurrenten.

Deltagerne ved årets e-handelskonference hører nyt om e-handel fra danske og internationale eksperter på e-handelsområdet og møder 1000 andre e-handlere og leverandører til erfaringsudveksling og inspiration. Mere end 25 indlæg vil give inspiration og tips til, hvordan kundeoplevelsen optimeres og dermed øger salg på nettet. Der vil være case-historier fra en lang række virksomheder: eBay, Tivoli, Irma, Aller, AO Johansen, Falck, Kaufmann og mange flere.

E-handelskonference og Messe 2015 sætter kundeoplevelsen i centrum, og giver deltagerne svar på:
• Hvem er forbrugerne?
• Hvordan kan vi lære dem bedre at kende?
• Hvordan fastholder vi dem og får dem til at købe på vores site?

Der arbejdes inden for e-handel på højtryk for at udvikle og optimere data på en måde, så vi kan blive dygtigere til at følge vores kunder og lære dem at kende. Ken Hughes er en af konferencens hovedtalere og han fokuserer på forbrugerens optimale indkøbsoplevelse, butikkernes evne til at omstille sig og giver tips til at komme tæt på kunderne og bruge data til at optimere deltagernes konverteringsrater.

Kan din hjemmeside læses på kundens mobil?

FDIHs e-handelsanalyse fra det første halvår af 2015 viser, at 23 % af købene på nettet sker via. mobilen eller tablets. Det er derfor afgørende, at hjemmesiden er mobiloptimeret.

Den danske ekspert Benjamin Gundgaard afslører tricks til, hvordan mobile hjemmesider kommer til at øge salget og bliver det største aktiv i jagten på loyale kunder.

Forbrugerne er ligeglade

Cross-channel, omni-channel eller universal-channel… eller hvad det hedder. Forbrugerne vil bare have samme muligheder og service alle steder, hvor de møder en (r-)etailer.

På E-handelskonference og Messe 2015 kan deltagerne opleve Rasmus Houlind, som er aktuel med en bog om omnichannel. Med fokus på samspillet mellem fysiske butikker og e-handel guider han deltagerne til succes i samspillet mellem fysiske og digitale salgskanaler.

Ryanair – Nyt forbillede eller skræmmebillede ?

Meningerne om og spørgsmålene til det irske flyselskab Ryanair er mange. Men ét er sikkert: Ryanair opnåede på få år en status som Europas tredje største flyselskab.

Handler det kun om billige billetter, eller er det fordi, at Ryanair hver dag arbejder med forbedring af kundeoplevelse og service.
Kenny Jacobs, CMO i Ryanair fortæller, hvordan Ryan Air har ageret på nettet, tiltrukket nye kunder og gjort dem loyale – til trods for selskabets mediemæssige rutsjebaneture i de seneste år.

Hvad har topatleter og e-handel til fælles?

I en verden præget af konkurrence kan det være svært at skille sig ud. Hvordan får man ideen, som konkurrenterne endnu ikke har fået? Hvor og hvordan finder vi de rette talenter? Og hvordan sikrer vi os selv og vores virksomheds succes på den lange bane?

Forfatter og entreprenør Rasmus Ankersen har levet og trænet med verdens topatleter for derved at finde frem til hemmeligheden bag talent. På konferencen giver han eksempler på, hvordan man kan blive bedre til at identificere fremtidens talenter og derigennem styrke sin virksomheds konkurrencedygtighed.

E-handelskonference & Messe 2015 løber af stablen d. 8. oktober. Du kan læse mere om konferencen og købe billet hos FDIH.

Annonceindlæg fra NetNordic

De danske virksomheders kritiske infrastruktur er under pres

Geopolitiske spændinger og NIS2-direktivet gør det stigende nødvendigt at have styr på sikkerheden omkring sin IT-infrastruktur.

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S