Lær hvordan du laver den bedste web-butik

E-handelskonferencen løber af stablen om et par uger. Her vil deltagerne hører nyt om e-handel fra
danske og internationale eksperter på e-handelsområdet og møde 1000
andre e-handlere og leverandører til erfaringsudveksling og inspiration.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Kunden er det essentielle, når det kommer til e-handel. Fejler netbutikken i at fange sin kundes opmærksomhed og interesse, så kræver det kun ét klik, før han/hun er hos konkurrenten.

Deltagerne ved årets e-handelskonference hører nyt om e-handel fra danske og internationale eksperter på e-handelsområdet og møder 1000 andre e-handlere og leverandører til erfaringsudveksling og inspiration. Mere end 25 indlæg vil give inspiration og tips til, hvordan kundeoplevelsen optimeres og dermed øger salg på nettet. Der vil være case-historier fra en lang række virksomheder: eBay, Tivoli, Irma, Aller, AO Johansen, Falck, Kaufmann og mange flere.

E-handelskonference og Messe 2015 sætter kundeoplevelsen i centrum, og giver deltagerne svar på:
• Hvem er forbrugerne?
• Hvordan kan vi lære dem bedre at kende?
• Hvordan fastholder vi dem og får dem til at købe på vores site?

Der arbejdes inden for e-handel på højtryk for at udvikle og optimere data på en måde, så vi kan blive dygtigere til at følge vores kunder og lære dem at kende. Ken Hughes er en af konferencens hovedtalere og han fokuserer på forbrugerens optimale indkøbsoplevelse, butikkernes evne til at omstille sig og giver tips til at komme tæt på kunderne og bruge data til at optimere deltagernes konverteringsrater.

Kan din hjemmeside læses på kundens mobil?

FDIHs e-handelsanalyse fra det første halvår af 2015 viser, at 23 % af købene på nettet sker via. mobilen eller tablets. Det er derfor afgørende, at hjemmesiden er mobiloptimeret.

Den danske ekspert Benjamin Gundgaard afslører tricks til, hvordan mobile hjemmesider kommer til at øge salget og bliver det største aktiv i jagten på loyale kunder.

Forbrugerne er ligeglade

Cross-channel, omni-channel eller universal-channel… eller hvad det hedder. Forbrugerne vil bare have samme muligheder og service alle steder, hvor de møder en (r-)etailer.

På E-handelskonference og Messe 2015 kan deltagerne opleve Rasmus Houlind, som er aktuel med en bog om omnichannel. Med fokus på samspillet mellem fysiske butikker og e-handel guider han deltagerne til succes i samspillet mellem fysiske og digitale salgskanaler.

Ryanair – Nyt forbillede eller skræmmebillede ?

Meningerne om og spørgsmålene til det irske flyselskab Ryanair er mange. Men ét er sikkert: Ryanair opnåede på få år en status som Europas tredje største flyselskab.

Handler det kun om billige billetter, eller er det fordi, at Ryanair hver dag arbejder med forbedring af kundeoplevelse og service.
Kenny Jacobs, CMO i Ryanair fortæller, hvordan Ryan Air har ageret på nettet, tiltrukket nye kunder og gjort dem loyale – til trods for selskabets mediemæssige rutsjebaneture i de seneste år.

Hvad har topatleter og e-handel til fælles?

I en verden præget af konkurrence kan det være svært at skille sig ud. Hvordan får man ideen, som konkurrenterne endnu ikke har fået? Hvor og hvordan finder vi de rette talenter? Og hvordan sikrer vi os selv og vores virksomheds succes på den lange bane?

Forfatter og entreprenør Rasmus Ankersen har levet og trænet med verdens topatleter for derved at finde frem til hemmeligheden bag talent. På konferencen giver han eksempler på, hvordan man kan blive bedre til at identificere fremtidens talenter og derigennem styrke sin virksomheds konkurrencedygtighed.

E-handelskonference & Messe 2015 løber af stablen d. 8. oktober. Du kan læse mere om konferencen og købe billet hos FDIH.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Andre events | København Ø

People Tech 2025 – hvor HR møder IT

Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car