Prisvenligt headset til online-møder

Epos Adapt 100-serien er skabt til dem, der har brug for god lyd videosamtaler, uanset om de arbejder ude eller hjemme.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Corona-tidens skiftende arbejdsforhold har skabt nye krav til arbejdsudstyret. Et godt headset er et must, når der skal foretages videosamtaler og med den nye Adapt 100-serien søger Epos at give dig det essentielle, uden du skal betale en formue for det.

Det betyder først og fremmest god lyd i begge ender. Der er anvendt avanceret noise-cancelling teknologi for dæmpe støj og optimere lydkvaliteten i din ende, mens ActiveGard sikrer, at dine ører ikke bliver udsat for voldsomme lydtryk, hvis der skulle opstå feedback eller akustisk chok.

Nemt tage med

Det lette headset er skabt, så det er nemt at tage med i tasken og rart at have på mange timer ad gangen. Der er store bløde ørepuder og mulighed for nemt at folde mikrofonarmen væk.

For optimal integration med de mest populære videokaldstjenester har headsettet UC-understøttelse. Microsoft Teams kan aktiveres med et enkelt tryk på en knap.

Forbindelse til computeren sker med 3.5 mm jack, USB-A eller USB-C.

Adapt 100-serien består af i alt 22 headsets, hvoraf disse er Teams-certificerede: ADAPT 130T USB II, ADAPT 130T USB-C II, ADAPT 135T USB II, ADAPT 135T USB-C II, ADAPT 160T USB II, ADAPT 160T USB-C II, ADAPT 165T USB II og ADAPT 165T USB-C II.

Alle modeller er ude på det danske marked d. 18. marts med priser fra 40-139 euro (300 - 1050 kroner).

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Sektionschef til Enterprise Arkitektur i Forsvaret på Østerbro

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Midtjylland

    Capgemini Danmark A/S

    Cloud Architect

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Erfaren Linux Operations Engineer

    Midtjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly