Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
I 1961 sagde Neil Armstrong sine berømte ”Et lille skridt for mennesket, et kæmpe spring for menneskeheden” gennem et Poly-headset, da han trådte ned på månen under Apollo 11-missionen.
Denne sommer, hvor Poly fejrer 60 år, har de opnået endnu en milepæl med 30 millioner solgte Blackwire-headset.
Fra rumrejser til Zoom-møder
Blackwire-linjen blev Introduceret i 2009 og skiftede fra at være et lille segment af udvalget til det mest solgte headset med ledning, der fortsat er en favorit blandt kunderne. Blackwire's enorme salg viser, at PC-tilsluttede bærbare headset efterspørges i stor stil af de mange organisationer, der går over til cloud og skal understøtte hybridarbejde for deres ansatte.
Poly er altid gået forrest på markedet siden virksomheden i sine tidlige dage leverede headsets til luft- og rumfart – til den nuværende æra med “unified communications”, Zoom- og Teams-møder, aktiv støjreduktion og ‘acoustic fence’-teknologi for at blokere distraherende baggrundsstøj.
Poly blev anerkendt af Frost & Sullivan med 2021 Global Product Leadership Award for Blackwire 8225-headsettet med henvisning til uovertruffen lydkvalitet og for at fremme innovation, der imødekommer markedets behov.
30 millioner er et stort antal. Hvis alle disse headsets med to meter kabel for hvert headset blev lagt i forlængelse af hinanden, ville det svare til 60.000 km, hvilket er nok til at nå rundt om månen fem gange.