Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
I torsdags var det 75 års jubilæum for udgivelsen af David Bowies klassiker, Ziggy Stardust. Det markerer Adobe med en særlig pakke af værktøjer.
Værktøjerne er en del af den officielle kampagne, der fejrer David Bowies 75-års fødselsdag. De er lavet i samarbejde med Bowies bo, skal give Adobe-brugerne nye muligheder for at udforske Bowies magiske univers og skabe deres egne karakterer i Bowies ånd.
Partnerskabet ‘Adobe x Bowie’ er tilgængelig i Photoshop, Illustrator, Fresco, Substance og Adobe Express.
De nye værktøjer inkluderer:
• En række makeuppensler navngivet efter nogle af Bowies klassikere som ‘Ashes’, ‘Changes’, ‘Major Tom’ og ‘Queen Bish’
• En række mønstre inspireret af nogle af Bowies mest ikoniske outfits, som nu kan bruges til at skabe noget helt nyt
• Farverige baggrunde og 3D Substance-genstande inspireret af Bowies plakater og albumcovers
• ‘Klistermærker’ skabt ud fra nogle af de mest velkendte grafiske elementer fra Bowies univers som Aladdin Sane-lynet og Ziggy Stardusts mytiske guldcirkel i panden
Hyldesten til David Bowie er det nyeste initiativ fra Adobe i en serie, der hylder personer, som har ændret verdenen gennem deres kunst.
Tidligere har Adobe fx udgivet malerpensler inspireret af Edward Munch, The Lost Alphabets fra Bauhaus, og senest udkom en serie af pensler inspireret af ingen ringere end Keith Haring.
For yderligere information se Adobe’s interaktive introduktion i Adobe x Bowie