Automatiseret økonomistyring skal hjælpe virksomheder til bedre drift

ERP-systemet Oracle NetSuite har fået en række opdateringer og tilføjelser, der skal hjælpe små og mellemstore virksomheder til at få bedre indsigt og kontrol over den daglige drift.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Lars Bennetzen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Automation er et af de helt store nøgleord, når vi snakker om effektivisering af virksomheders daglige drift. Netop automation var et centralt omdrejningspunkt i lanceringerne af opdateringer og tilføjelser til ERP-systemet Oracle NetSuite på brugerkonferencen SuiteWorld, som AOD PRO har fulgt.

NetSuite, der er en rent cloud-baseret ERP-løsning, er rettet mod virksomheder i alle størrelser, lige fra de mindste til de helt store. Ideen bag økonomisystemet er et modulært system, der kan vokse med virksomhederne.

”Det betyder at NetSuite er oplagt til danske virksomheder, der ofte starter som ganske små virksomheder, og så vokser dynamisk,” fortæller James Chrisham, VP International Product hos Oracle NetSuite til AOD PRO.

Hurtige behandling af fakturaer

Opdateringerne til NetSuite består blandt andet af NetSuite AP Automation, der er en løsning der skal hjælpe kunder til at forbedre deres effektivitet, ved at gøre det lettere og hurtigere at behandle regninger og betale leverandører direkte fra NetSuite.

En af de andre opdateringer er NetSuite CPQ, der ligeledes er en automatiseringsløsning, som skal gøre det lettere for salgsafdelinger at udregne priser og tilbud, selv ved komplekse produkter og tjenester.

NetSuite Ship Central blev også lanceret SuiteWorld. Det er en løsning, som er udviklet for at gøre det nemmere for NetSuite-brugere at optimere leveringsprocesser, fjerne manuelle arbejdsgange og sikre medarbejdere, der pakker og sender varerne, lettere adgang til nødvendige informationer.

Håndtering af medarbejdere og deres arbejdstider fik også et modul i NetSuites nye opdatering. NetSuite SuitePeople Workforce Management kan automatisere opgaver som vagtplanlægning, håndtering af medarbejderes tidsforbrug og beregning af lønninger.

Udnyttelse af data

Det sidste større nye modul til NetSuite er Analytics Warehouse, der sigter mod at forenkle datahåndtering, give større indsigt i virksomhedens drift og give adgang til flere indbyggede tredjeparts integrationer.

”NetSuites helt store styrke er netop modulariteten, og det har gjort, at mit firma har kunnet vokse, uden at jeg skulle skifte system eller tilkøbe nye systemer. At der samtidig findes en lang række moduler man kan købe til systemet udviklet af andre virksomheder, gør kun NetSuite endnu stærkere,” fortalte NetSuite-kunden Jon Soløy, CEO i Scandinavian Home Product, til AOD PRO.

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car