Artikel top billede

(Foto: PR-Foto)

Nuuday varsler kundeservice-revolution: Snart kan 70 procent af kundekontakten ske via AI

I løbet af få år forventer Nuuday, der blandt andet står bag Yousee og Telmore, at 70 procent af kundeservices vil kunne varetages af kunstig intelligens.

Når du i fremtiden kontakter Yousees eller Telmores kundeservice, er det sandsynligt, at du vil komme i kontakt med en ChatGPT-lignende bot.

Ifølge Børsen planlægger Nuuday, der er selskabet bag Yousee, TDC Erhverv, Telmore og Hiper, at rykke en større del af sin kundeservice over på chatbots, der ligesom ChatGPT og Googles Bard bygger på store sprogmodeller.

Det er Nuudays forhåbning, at 70 procent af kundekontakten om få år vil blive varetaget af kunstig intelligens.

"I dag foregår 80 procent af alle vores samtaler med B2C-kunder (handel mellem virksomhed og forbruger, red.) gennem telefonen. Det vil ændre sig, for vi ønsker at rykke samtalen over til messaging-løsninger, og derfor planlægger vi at bruge en sprogmodel baseret på kunstig intelligens, så man kan skrive med os i et helt almindeligt sprog og få svar ved hjælp af teknologien, der gemmer historikken og skal være i stand til at hjælpe kunderne med at løse deres problemer," siger Michael Stinner, chef for CX and business transformation, hos Nuuday til Børsen.

Han understreger dog samtidig, at overgangen til kunstig intelligens ikke vil ske med et snuptag, men at selskabet vil gå forsigtigt frem. Samtidig vurderer Nuuday, at komplekse problemstillinger stadigvæk vil kræve, at kunden er i kontakt med en medarbejder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere