Markantildata tror på sammensmeltning af telefoni, video og data, og derfor har selskabet indgået et samarbejde med netværksgiganten Nortel.
Ifølge aftalen skal Merkantildata sælge og levere alle Nortel Networks data- og telefoniløsninger i Norden via et partnerskab i Unified Networks.
? Tale og datamarkedet konvergerer stadigt hurtigere. Ændringer i markedet, med tilhørende nye teknologiske platforme, åbner for nye forretningsformer, alliancer og strategier. Både vi og Nortel Networks mener, at markedet er modent til nye løsninger, og tror på at udviklingen vil resultere i en betydelig vækst i det nordiske marked, skriver Merkantildata i en pressemeddelelse.
Merkantildata sælger i dag Nortel Networks produkter for cirka 150 millioner kroner om året i Norden. Målet for samarbejdet med Nortel Networks er, at omsætningen minimum skal tredobles i løbet år 2000.
Strategien bag Unified Networks er at tilbyde netværks-, ledelses-, overvågings-, applikations- og administrationsløsninger som forener alle teknologier baseret på IP.
Merkantiladata er en af Europas første Unified Networks-partnere. Partnerskabet omfatter markedsføring, salg, rådgiving, design, installation, vedligehold og support af hele Nortel Networks udbud af løsninger indenfor Unified Networks.