Reklamebannere er i vejen for brugerne

De danske Internet-brugere gider ikke klikke på reklamebannere, viser ny undersøgelse

Indhold

Af Lars Michael Sørensen

22. februar 1999: Danske Internet-brugere har ikke meget til overs for reklamebannere. En undersøgelse fra Dansk Net Analyse, DNA, siger, at størstedelen af websurferne sjældent eller aldrig klikker på bannerne.

Ifølge undersøgelsen klikker så lidt som 5,7 procent på et reklamebanner mindst hver tredje gang, de er på Internet. 40,6 procent har svaret, at de klikker på bannere sjældnere end hver tredje gang, de er online. Men det mest overraskende er, at 31,6 procent angiver, de aldrig har klikket på et banner.

Godt 16 procent mener, at bannere er til gavn for Internet-brugerene generelt. 44,5 procent er groft sagt er bedøvende ligeglade med bannerannoncer, og hver femte mener ligefrem, at bannerne er i vejen.

Ifølge Dansk Net Analyse er den typiske bannerklikker en mand med lavere grundlæggende skoleuddannelse og stort Internet-forbrug.

Direktør Morten L. Jensen fra DNA siger i en kommentar til tallene, at det er vigtigt for virksomhederne at være så godt forberedte, at deres bannerannoncer rent faktisk også rammer de planlagte målgrupper.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

14. maj 2025 | Læs mere