Avatar billede Christine Praktikant
22. august 2016 - 10:00 Der er 5 kommentarer

Vis rulleliste afhængigt af HVIS

Hejsa

Jeg har den udfordring, at jeg vil indsætte en rulleliste hvis indhold er afhængigt af hvad der står i celle A1

Så hvis A1 = 0, så skal der laves en rulleliste med specifikke valgmuligheder, hvis A1 = 1, skal der laves en rulleliste med andre specifikke valgmuligheder og hvis A1 = 2, skal der laves en rulleliste med de til type 2 hørende valgmuligheder

Er der nogen nem måde at gøre det på?

Mange hilsener
Christine
Avatar billede kim1a Ekspert
22. august 2016 - 11:06 #1
Min udmiddelbare tanke er at lave liste dynamisk via opslag. Hvis du har listerne et andet sted:
Quiz
Bræt
Kort

Mazda
Toyota
Citroen

Abe
Pelikan
Struds

så laver du et opslag efter din A1 i cellerne din rulleliste er defineret til.
Avatar billede excelent Ekspert
22. august 2016 - 15:23 #2
Indsæt denne som kilde i datavaliderings liste

=VÆLG($A$1;D2:D5;E2:E6;F2:F4)

taster du 1 i A1 så får du værdierne i D2:D5
taster du 2 i A1 så får du værdierne i E2:E5
taster du 3 i A1 så får du værdierne i F2:F5
Avatar billede kim1a Ekspert
22. august 2016 - 16:25 #3
Genialt :-) Jeg har aldrig overvejet at bruge en formel i listen.
Avatar billede excelent Ekspert
22. august 2016 - 18:08 #4
Ja det er ret praktisk i visse situationer
Avatar billede Christine Praktikant
23. august 2016 - 08:16 #5
Mange tak for jeres svar!