Avatar billede ole_viller Mester
09. august 2017 - 10:01 Der er 3 kommentarer

Betinget datavalidering

Beskrivelse:
Jeg har fire lister - hver med tre "værdier"

Liste "mærke" - værdier: vw, ford, toyota
liste "vw-modeller" - værdier: polo, golf, passat.
liste "ford-modeller" - værdier: mondeo, fiesta, focus.
liste "toyota-modeller" - værdier: yaris, verso, aygo.

I celle A1 sker der en datavalidering udfra liste "mærke" - d.v.s. man kan kun indsætte/vælge værdier fra denne liste.

Problem:
I celle B1 vil jeg gerne have en datavalidering betinget af, hvad der er valgt i celle A1
Altså hvis der i A1 er valgt "vw", skal datavalideringen i celle B1 være udfra liste "vw-modeller".
Hvis der i A1 står "ford" skal listen i B1 være "ford-modeller" o.s.v.

Kan det lade sig gøre?

Venlig hilsen
Ole Viller, Randers
Avatar billede Mads32 Ekspert
09. august 2017 - 10:51 #1
Hej Ole Viller

Jeg har lavet et lille eksempel som jeg vedlægger link til

https://www.dropbox.com/s/8x2g30isxisj1i2/betinget%20datavalidering.xlsx?dl=0
Avatar billede ole_viller Mester
09. august 2017 - 11:21 #2
Hej Mads32
Det virker fint.
Hvis man så skjuler nogle af "validerings-listerne", så kører det.

1000 tak for hjælpen.
Der er vist ikke noget med point længere, eller hvordan ?

Venlig hilsen
Ole Viller
Avatar billede Mads32 Ekspert
09. august 2017 - 12:52 #3
Hej

For at lukke spørgsmålet, skal du blot markeret mit indlæg som løsning