Avatar billede geek Nybegynder
09. maj 2002 - 15:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Matematik - Normal vektorer

Jeg står (faktisk sidder) og mangler en formel til at finde en normal vektor til et face (3-kant i rummet)
Og jeg kan ski ikke huske en fløjtende fis fra da jeg gik i skole :)

Håber nogle kan hjælpe.

Eks. på et face
Vertex 0: X: -1,00 Y: 6,00  Z: 3,00 
Vertex 1: X: -5,00 Y: 1,00  Z: 2,00 
Vertex 2: X: 0,50  Y: 1,500 Z: 0,00 
Avatar billede bone Nybegynder
09. maj 2002 - 16:16 #1
Vektorer:

Ligning: AB = (b1-a1,b2-a2,b3-a3)

Punkter: A(-1,6,3), B(-5,1,2), C(½,1½,0)

AB = (-5-(-1),1-6,2-3) = (-4,-5,-1)

AC = (½-(-1),1½-6,0-3) = (1½,-4½,-3)

Normalvektor:

Ligning: n = (d23,d31,d12)

n = ((15-4½),(-1½-12),(18-(-7½)) = (10½,-13½,25½)
Avatar billede bone Nybegynder
09. maj 2002 - 16:16 #2
hov
Avatar billede geek Nybegynder
09. maj 2002 - 17:02 #3
manglede vist lige
Ligning: n = (d23-d32,d31-d13,d12-d21)
Avatar billede geek Nybegynder
09. maj 2002 - 17:02 #4
Tak for hjælpen...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester