Kiss har ændret RMA-procedure

Kiss Technology har haft store problemer emd at håndtere RMA i Danmark. Nu har producenten indført et nyt simpelt system.

RMA på Kiss produkter har været en langsommelig proces i 2006. I maj måned talte CRN med en række forhandlere, der havde oplevet ventetider på flere måneder på blot at få Kiss til at afhente RMA-varer.

Kiss Technology der er ejet af Cisco kender udmærket til problematikken, og derfor er der nu blevet indført et nyt system.

»Vi satte det allerede i værk den 5. juni, og det fungerer virkelig godt,« fortæller Bo Lystrup der er marketing manager hos Kiss Technologies.'

Tidligere skulle Kiss selv afhente produkterne hos de enkelte forhandlere og så efterfølgende undersøge skaderne på produktet, en langsommelig proces. Men med de nye regler har kunder to muligheder.

De kan enten selv kontakte Kiss, modtage et RMA nummer og så afhenter producenten varer direkte hos kunden og udskifter til et nyt.

Alternativt kan produktet indleveres hos forhandleren.

»Vi henter ikke længere hos forhandlerne. I stedet sender forhandlerne alle produkter til den danske danske distributør, som så står for den videre forsendelse,« forklarer Bo Lystrup.

Kiss Technology´s nye RMA regler er blevet indført i hele Europa fra juni. Hovedreglen er, at der skal ske en ombytning af defekte varer indenfor 14 dage.

Ifølge SHGs direktør Thomas Falborg virker det nye system upåklageligt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere