Google angriber Microsoft med reklame-plakater

Google investerer i reklameplakater ved amerikanske motorveje for at få folk til at skifte til Google Apps.

Når man er et af verdens mest kendte firmaer, så er det normalt ikke nødvendigt at bruge mange penge på at fortælle om sig selv. Og Google er da heller ikke kendt for at bruge meget energi på at reklamere. Men nu har Google helt usædvanligt startet en kampagne med fire gigantiske plakater ved motorveje i nærheden af San Francisco, Boston, Chicago og New York.

I denne Youtube-video kan man se et preview af Gone Google-kampagnen. Den skal overbevise firmabrugere om at skifte fra Microsoft Exchange eller Lotus Notes til Google Apps.

Reklamen hævder at 1,75 millioner virksomheder allerede er skiftet til Google Apps. Dermed kan de spare sig for ”frustrationer og problemer med at vedligeholde en traditionel it-løsning,” som det hedder på plakaterne.

Blandt Google Apps-brugerne skulle være Motorola og University of Notre Dame, ifølge Google.
 




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere