TDC har problemer med vandet

Den usædvanligt våde vinter med meget store mængder regn gennem den seneste halvanden måned giver problemer for mange af TDC's fastnetkunder.

Den usædvanligt våde vinter med meget store mængder regn gennem den seneste halvanden måned giver problemer for mange af TDC's fastnetkunder. For øjeblikket er ca. 5.000 kunder på landsplan forhindret i at bruge deres telefon, fordi der er kommet vand i kablerne.

Sjælland er hårdest ramt, og her har TDC nu erklæret force majeure. Det betyder, at alle servicekontrakter er sat ud af kraft. TDC regner med, at situationen vil være normaliseret i løbet af to-tre uger.

"I øjeblikket er vi nødt til at have pumpeudstyr med, når vi rykker ud for at rette fejl. Det er den eneste måde, vi kan holde udgravningerne tørre på. Vores kabler står mange steder konstant under vand, og det betyder, at selv små skader hurtigt udvikler sig til større fejl," siger servicedirektør i TDC Tele Danmark, Claus Jeppesen.

Fejlservice på 80 80 80 47 er også under hårdt pres, hvilket kan betyde længere svartider.

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bliv en del af vores team som Infrastruktursystem Specialist i Hvidovre!!

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Network Engineer

Københavnsområdet

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | Online

ERP Insights 2025

Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S