It-virksomhed kaster håndtegn som Nik og Jay

Musikvideo fyldt med damer skal skabe 'street cred'.

Artikel top billede

"Vores branche bliver tit skudt ned som kedelig og tør, og det er overhovedet ikke tilfældet. Det ville vi bevise," forklarer Michael Aoun, administrerende direktør i it-virksomheden Enabling.

Derfor har han sammen med sine medarbejdere fået lavet musikvideoen "Enabling Bling".

Michael Aoun lægger desuden ikke skjul på, at videoen er et forsøg på kreativ markedsføring. Den er udtænkt og produceret af profesionelle fra musikbranchen, men har kostet langt mindre end nogle helsidersannoncer i et it-fagmedie, siger han.


Direktøren rapper

Direktøren er selv interesseret privat i musik og er derfor hovedrapper. Andre i virksomheden rapper også med, men spiller en mere nedtonet rolle.

"Da jeg præsenterede idéen internt, fik jeg med det samme kun positiv respons. Jeg kunne se, at folk synes, at det var spændende. Nogle var måske skræmte med det samme, men kom med på det," siger Michael Aoun.

"Det er et boost til vores selvfølelse," siger han.
 

Mandehørm og sexede damer

Videoen er en rapvideo. Det er en forholdsvis mandedomineret verden, hvor kvinder viser hud, mens mændene styrer det hele. Sådan er det også i Enabling Bling, hvor hyrede dansere ryster røv og viser hud.

Hvorfor har I ikke spurgt kvindelige ansatte, om de ville være med i videoen?

"Rigtig godt spørgsmål. Fordi vi ikke har dem på nuværende tidspunkt," siger Michael Aoun, som siger, at videoen måske ville se anderledes ud, hvis kvindelige ansatte var med i den.

Hvordan har du det med, at I bidrager til mandehørmen i branchen?

"Jeg synes seriøst ikke, at vi bidrager til mandehørmen. Når jeg kigger på den feedback, vi har fået, har det i lige så høj grad været kvinder, der melder tilbage og siger, at det er fint og nyskabende," svarer Michael Aoun.

Flere ting burde trække op for kvinder, der skulle overveje at søge job hos Enabling, mener han. Blandt andet valgte de en storbybil, en Fiat, frem for en toptunet mandebil.

"Så får de nogle rigtig seje fyre, der rapper i suits. Det burde ikke trække ned for pigerne," siger Michael Aoun.

Han er selv tilfreds med sangen, som han mener har en høj kvalitet.

Hvornår udgiver I et album?

"Vi har da leget med tanken om, at vi skal lave to sange om året. En op til sommer og en op til jul. Hvis nogen derude er interesseret i at udgive et album med Enabling, vil vi ikke afvise det," griner Michael Aoun.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S