Cden er død

Pladeselskabet EMI tror ikke længere på cd'en som distributionsmedie. Men selskabet vil alligevel holde cd'en kunstigt i live med ekstramateriale.

Fem-øren har endelig ramt gulvet hos pladeelskabet EMI.

Ifølge koncernchef Alain Levy er forbrugerne ved at bevæge sig væk fra cd'en som medie. Det skriver Berlingske.

Koncernchefen begrunder sin udmelding med beregninger, der viser, at 60 procent af forbrugerne i dag kun bruger cd'en til at overføre musikken til andre medier.

»Cd'en, som vi kender den i dag, er død,« sagde EMIs koncernchef under et oplæg på London Business School.

EMI har dog alligevel ikke opgivet den lille skive. Salget skal holdes i live med nye tiltag. Så fra 2007 vil samtlige nye udgivelser fra EMI indeholde ekstramateriale, som man ikke får, hvis man køber sin musik online.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere