Det blev kun til en andenplads for danske Trustpilot.dk i en netop overstået konkurrence i Boston.
Konkurrencen var arrangeret af firmaet ATG, der leverer e-handelsløsninger til blandt andre Philips, BMW og Orange. Finalefeltets fire deltagere, der alle er nystartede virksomheder, kæmpede om cirka 250.000 kroner.
Trustpilot måtte nøjes med en glasstatuette.
Trustpilots direktør, Peter Mühlmann, havde ellers sat næsen op efter mere, da finale-ceremoniens hovedtaler var på scenen. Her fortalte web-guruen David Weinberger for eksempel, at folk ikke længere stoler på virksomhederne, men selv finder informationen om dem ude på nettet. Den påstand passer på Trustpilots koncept, der går ud på at samle forbruger-erfaringer om virksomheder. Men Weinbergers profeti rokkede ikke ved dommernes skøn.
Alligevel vender danskerne tilfredse hjem.
»Det er vel enhver iværksætters drøm at få den slags anerkendelse. Vi er utroligt stolte af at være kommet i finalen, og det er da lidt af et eventyr, at vi på så kort tid er gået fra bare at have en idé og så til at komme i søgelyset hos en gigant som ATG,« siger direktør Peter Mühlmann.
Vinder af konkurrencen blev i øvrigt "Minute Bank", der endnu ikke er lanceret. "Minute Bank" vil revolutionere mobilmarkedet i tredjeverdenslande.