Sony vil gøre fladskærme fladere

Sony oplyser, at firmaet allerede i år vil producere fjernsyn med OLED-teknologien, som kan give os fladere og mere strømeffektive skærme.

Konkurrenterne Toshiba og Matsushita vil sælge fjernsyn med den nye OLED-teknologi om tre år, men Sony vil overhale begge konkurrenter og sende et OLED-baseret fjernsyn på markedet i år, oplyser Sony.

OLED (Organic light-emitting diode) er længe blevet udråbt til en mulig arvtager efter LCD-skærme. Teknologien kan nemlig vise lyse og farvemættede billeder uden bagbelysning som LCD. På den måde kan OLED-skærmene blive fladere og mere økonomiske i drift.

Men indtil videre er OLED-skærme primært blevet brugt til mp3-afspillere, digitale kameraer og mobiltelefoner. Det har hidtil vist sig for dyrt og teknisk svært at udvikle skærmene i store formater.

Sonys annoncerede skærm er dog heller ikke imponerende stor. Faktisk er der tale om en 11 tommers skærm. Toshiba og Matsushita har lidt større ambitioner og lover en 20,8 tommer model i 2010.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere