Google elsker virksomhedens weblog

Flere og flere virksomheder bruger weblogs som en del af deres online-kommunikation og markedsføring. Og det er en rigtig god idé, for Google elsker weblogs.

Hvis man som virksomhed vil opnå en god placering i Google eller andre søgemaskiner, er det en rigtig god idé at lave en virksomhedsweblog. Det mener det danske firma Notabene.net, der har specialiseret sig i søgemaskineoptimering. Derfor opfordrer Notabene nu de danske virksomheder til at bruge mere energi på at markedsføre sig gennem virksomheds-weblogs.

»Hele 2005 blev der snakket om "corporate weblogs", og med god grund, for man kan opnå en ret dynamisk kommunikation ud af virksomheden ved at lade medarbejderne være aktive medspillere. Der er dog desværre ikke sket så meget i de danske virksomheder, for det er et stort spring at inddrage de enkelte medarbejdere i virksomhedens markedsføringen,« siger Pål Heick, der er weblog-ansvarlig i Notabene.net.

Han påpeger, at mediet weblog er nemt at bruge for de fleste, fordi brugerfladen minder meget om email og hverken kræver uddannelse af medarbejderne eller indførelse af ny teknologi i virksomheden.

Pål Heick forklarer desuden, at søgemaskinerne godt kan lide de korte, fokuserede artikler, der ofte kendetegner weblogs.

»Søgemaskiner kan rigtig godt lide den måde, weblogs bliver lavet på. Google kan godt lide, at teksterne er fokuserede, og at sitet udbygges løbende med små artikler. Og hvis man opretholder et højt opdateringsflow på sin side, vil man også kunne påvirke Google til at komme forbi noget oftere,« siger han.

Det er desuden en styrke ved webloggen, at den er dialogisk og bringer virksomheden tættere på kunderne.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

    Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S