Microsoft starter kampagne mod Linux

Microsoft håber med en kampagne at kunne overbevise både Windows- og Linux-brugere om, at Windows både er billigere og bedre end Linux.

Microsoft har startet en ny kampagne som er rettet mod det gratis operativsystem Linux. Kampagnen under overskriften "Get the Facts" skal køre i de næste seks måneder. Den skal overbevise kunderne om, at Windows-platformen er et bedre valg end Linux.

Kampagnen består blandt andet af annoncer, som skal indrykkes i tidsskrifter målrettet det amerikanske erhvervsliv.

For at understrege budskabet har Microsoft indrettet en hjemmeside, hvor man finder en række sammenligninger mellem Windows og Linux. Det er næppe overraskende, at alle beregningerne af omkostninger falder ud til Microsofts fordel.

Microsoft hævder, at virksomheder kan spare 11-22 pct. i omkostningerne over en femårig periode ved at anvende Windows i forhold til Linux.

Kunderne kan også få hjælp til at migrere fra Unix-platformen og hente et gratis Windows Server Evaluation Kit på den nye hjemmeside.

Event: Computerworld Cloud & AI Festival

Digital transformation | Ballerup

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S