20.000 kroner i bøde for spam

375 modtagere havde ikke givet samtykke til at modtage reklame-mails fra en dansk virksomhed, som nu må til lommerne.

I december anmeldte Forbrugerombudsmanden det danske rengøringsfirma, Partnerservice Hver Gang ApS, til politiet for spam. Nu skal virksomheden så betale 20.000 kroner i bøde.

Sagens kerne er, at Partnerservice Hver Gang havde udsendt omkring 750 reklame-mails til både eksisterende og potentielle kunder, hvor de tilbød deres ydelser. Da cirka halvdelen af modtagerne ikke havde givet samtykke til dette, kunne Forbrugerombudsmanden altså politianmelde virksomheden for spam.

»Virksomheden, der har været behjælpelig med opklaringen af sagen, har valgt at afslutte sagen med at betale en bøde på 20.000 kroner,« oplyser Forbrugerombudsmanden ifølge ErhvervsBladet.

Jacob Schou, der er direktør og medejer af Partnerservice Hver Gang, har tidligere erkendt, at de omtalte e-mails er blevet udsendt ved en fejl.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere