CBB Mobil: Slut med at bryde sim-låsen

Teleselskabet CBB Mobil stopper nu med øjeblikkelig virkning sit tilbud til kunderne om at få fjernet sim-låsen på mobiltelefonen.

CBB Mobil vil ikke længere hjælpe kunderne med at få mobiltelefonen befriet for sim-låsen. Det sker efter at producenterne Sony Ericsson, Nokia og Siemens har bebudet, at kundens garanti falder bort, hvis sim-låsen på mobiltelefonen er brudt.

»Det virker fuldstændigt vanvittigt, at en svensk-japansk gigant skal have lov til at diktere pris-udviklingen på mobiltelefoni i Danmark, men det er faktisk, hvad de gør. De store spillere på markedet vil bare ikke have, at kunderne skal have en chance for at gennemskue, hvad det koster at ringe i mobiltelefon,« siger Teddy Søgaard Pedersen, adm. direktør i CBB Mobil.

»Vi vil ikke være skyld i, at de risikerer, at deres telefoner ikke længere kan repareres på garantiordningen. Derfor stopper vi med øjeblikkelig virkning med at befri mobiltelefoner,« fortsætter han.

Nye kunder hos CBB Mobil kan nu i stedet få hjælp til at skaffe SIM-koden fra det selskab, de ønsker at skifte fra.

»Vores erfaring viser, at det tit er en ekstrem besværlig proces at få teleselskaberne til at udlevere SIM-koderne, hvilket får mange til at opgive undervejs. Fremover tilbyder vi vores kunder, bistand til at få udleveret koden, så kunderne kan ringe til landets billigste priser,« siger Teddy Søgaard Pedersen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere