Billetlugen et kvarter om at tage telefonen

Over 15 minutter. Så lang tid kan det tage at komme igennem til Billetlugen og købe billetter på en tilfældig dag. Det viser en undersøgelse, som ComON har lavet.

Over 15 minutter. Så lang tid kan det tage at komme igennem til Billetlugen og købe billetter på en tilfældig dag. Det viser en undersøgelse, som ComON har lavet.

Billetlugen sælge billetter til diverse arrangementer blandt andet i Parken. Billetlugen har senest gjort sig bemærket med salgs-problemerne til George Michael-koncerten, som blandt andet tv-programmet Kontant viste.

ComON har sat sig for at teste Billetlugens svartider på telefon, hvor man kan ringe ind og bestille billetter. ComON ringede på en tilfældig dag, hvor der ikke skulle sælges store koncerter.

ComON ringede ind til Billetlugen to gange onsdag den 17. maj om formiddagen. Første gang tog det 15 minutter og 46 sekunder at komme igennem til Billetlugen. Anden gang tog det næsten 17 minutter. Helt præcist tog det 16 minutter og 48 sekunder.

Undersøgelsen vækker kritik fra FDIH, der er den danske nethandels-organisation.

»Om 15 minutters svartid er tilfredsstillende må kunderne afgøre, men det forekommer som lang tid. Jeg anbefaler at man skriver på hjemmesiden hvilken service man giver herunder forventet svartid. Ved at give præcis information ved kunderne, hvad de går ind til,« siger Morten Kamper, der er direktør i FDIH, til ComON.

Direktøren for Billetlugen mener, at undersøgelsen er lavet på et uheldigt tidspunkt.

»Det er langt over den normale ventetid. Men det skyldes, at vi lige er startet på ny sæson, hvor vi sælger teater-billetter. Der er rigtig mange, som ringer ind og vil købe billetter,« siger direktør Jeppe Michael Jensen til ComON.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    IT Consultant

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Selvstændig IT-sagsbehandler søges til dynamisk virksomhed i Hvidovre

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Kickstart din karriere og bliv IT-supporterelev hos Haderslev Kaserne

    Sydjylland

    KMD A/S

    Konsulent til KMD Health & Social

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job