Joost høster store annoncører

Joost skal tjene penge på at reklamere for store firmaer som Hewlett-Packard, Intel, Motorola, Nestlé og General Motors.

Online tv-leverandøren Joost har udvidet forretningen på indtægtssiden med omkring 30 nye annoncører, herunder en række store selskaber som HP og Nestlé.

Mens Joost allerede har aftaler om at vise materiale fra blandt andre Viacom og National Geographic på plads, er der nu også ved at komme aftaler på plads omkring reklamer, der skal finansiere forretningen.

30 selskaber har indgået tre-måneders kontrakter med Joost. Blandt de første er Purina-afdelingen af Nestlé, Hewlett-Packard, Intel, Motorola, Opel og Vauxhall afdelingerne under General Motors, Taco Bell, Lions Gate Entertainment og den amerikanske hær.

Nick Loria, vice-præsident for Joosts globale annoncering, afviste at sige, hvor meget deres annoncører betalte ifølge aftalen. Men netavisen International Herald Tribue vurderer, at det koster 50.000 dollar (cirka 275.000 kroner) at reklamere i USA og det dobbelte, omkring 550.000 kroner, at købe global reklameplads på Joost.

Joost vil ifølge Loria vise maksimalt tre minutters reklame per times udsendelse, men vil justere længden på baggrund af feedback fra brugerne.

Som de øvrige annoncører nævner netavisen clickz.com foruden Procter & Gamble, Nike og Visa også Electronic Arts, Kraft og Microsoft i USA og IBM, L'Oréal Paris og Nokia N-series i Europa. Samtidig skal Coca-Cola og Intel have indgået globale aftaler. Netavisen digi.no nævner Microsoft, Sony, United Airlines og Unilever blandt annoncørerne.

Joost er baseret på peer-to-peer teknologi og udviklet af svenske Niklas Zennström og danske Janus Friis, der også stod bag både KaZaa og Skype.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Erfaren databasespecialist

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    Presales Lead End User Services

    Københavnsområdet

    TD SYNNEX Denmark ApS

    Bid Support Specialist (Maternity Cover)

    Københavnsområdet

    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job