Boligportal Boliga.dk blev under konferencen New Media Days kåret som årets nyskabelse inden for nye medier.
New Media Days arrangeres blandt andet af Danmarks Radio, FDIM og Danske Dagblades Forening. Og prisen går til et skandinavisk initiativ, der repræsenterer en ny tendens i det skandinaviske mediebillede.
Boliga.dk har skabt opmærksomhed omkring sig med en tjeneste, der giver overblik over samtlige boliger, der er til salg. Det indebærer daglige opdateringer om prisfald, prisstigninger, liggetider og M2-priser for et givet boligområde. Det seneste tiltag er en kort-søger, der går det muligt sat søge på specifikke geografiske områder - og ikke kun på postnumre og vejnavne.
Besøgsantallet på portalen er steget med 200 procent siden juli.
Boliga blev startet som et fritidsprojekt, men siden overtaget af Euroinvestors.
»Boliga.dk genererer nu mere end 1,5 million besøg til de danske ejendomsmæglere hver måned. Vores strategi om at skabe en uafhængig boligportal, som er gratis for såvel ejendomsmæglere som brugere, har vist sig helt rigtig. Vi forventer på den baggrund en fortsat markant fremgang på Boliga.dk det kommende år,« udtaler Nicolai Frisch administrerende direktør for Euroinvestor.com A/S.
På New Media Days blev æresprisen også uddelt. Den gik til Freeway. Se videoen fra New Media Days.