Der er tryk på kedlerne hos det danske webbureau Vertic Portals. Medarbejderstaben er vokset fra 15 til 40 - alene det seneste år. Firmaet har etableret sig i New York, og så er flere store og interessante firmaer dukket op på Vertic Portals kundeliste.
Senest har Microsoft set sig lun på Vertic Portals webløsninger. Det er blevet til en platform, som skal hjælpe Microsoft med at optimere kontakten med erhvervskunder.
»Microsoft bruger vores løsning til at promovere deres services over for erhvervskunder. Tidligere blev kunderne måske kontaktet via møder og kataloger. Med vores løsning bliver kunderne inviteret ind på en side, der gør brug af alle mediets styrker som videoer og animationer,« fortæller Sebastian Jespersen, der er direktør i Vertic Portals.
Når kunderne klikker sig rundt på siden, modtager Microsoft relevant information om kundernes specifikke krav og ønsker, og firmaet har lettere ved at se, hvor tæt kunderne er på at foretage et køb.
»Det betyder, at Microsoft i højere grad kan fokusere på områder, hvor de er mest sikre på at lukke et salg. Så hverken kunder eller Microsoft spiller tiden,« siger Sebastians Jespersen, der hævder, at firmaets web-løsninger har 10 til 20 gange højere succesrater end for eksempel direct mail.
Microsoft-løsningen skal i første omgang udrulles i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA-regionen).
Principperne bag den nye Microsoft-løsning ligger også til grund for mange af Vertic Portals andre løsninger til for eksempel Ecco, HP, Nordea og Telia Stofa.
Ved årets uddeling af e-handelspriser skinnede solen også på Vertic Portals. Firmaet har nemlig hjulpet Sterling med hjemmesiden, der blev tildelt brancheprisen for en innovativ løsning.