Skat vil hjælpe Getmore-kunder

Skat vil bede kammeradvokaten hjælpe forbrugere, der har reparationer og penge i klemme hos onlineforhandleren Getmore.

Artikel top billede

Efter Forbrugerrådets kritik af Skat åbner lederen af Skats afdeling for økonomisk kriminalitet, Martin Vollmer, nu for at tilbyde hjælp til kunder, som enten har penge i klemme eller ikke kan få deres indsendtes reparationer tilbage.

For godt en måned siden foretog Skat via kammeradvokaten en såkaldt arrest mod Getmore, som efterfølgende har lukket ned for ekspedition af varer og reparationer. Forbrugerrådet mener, at Skats behandling af sagen har været meget langsommelig og at Skat burde sikre sig, at Getmore informerer sine kunder ordentlig om situationen i selskabet.

»Jeg vil nu tage en snak med kammeradvokaten om den kritik, som Forbrugerrådet rejser,« siger Martin Vollmer.

Han fortæller samtidig, at Skat siden aktionen mod Getmore for godt en måned siden er blevet kontaktet af »rigtig mange« Getmore-kunder, som har klaget deres nød, fordi det er tæt på umuligt at komme i kontakt med selskabet.

»Vi har forsøgt at håndtere de henvendelser, og jeg ved, at vi har gelejdet mange kunder videre til kammeradvokaten, som så har forsøgt at vejlede, så godt de har kunnet,« siger Martin Vollmer, som dog understreger, at ansvaret for kunderne ligger hos Getmore, og at Skat har behandlet sagen helt efter bogen.

»Vi har ingen interesse i at genere Getmores kunder, men rent juridisk har vi fulgt de spilleregler, der er i en sådan situation. Vores arrest mod selskabet omfatter ikke varer, der er sendt ind til garantireparationer. Så hvis kunderne har problemer, er det noget, der falder tilbage på Getmore,« siger Martin Vollmer.

Netcompany A/S

IT Consultant

Københavnsområdet

Politiets Efterretningstjeneste

Sektionsleder for Systemer i PET

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Har du SAP-kendskab, og mod til at arbejde i Forsvarets Cyberdivision i Hvidovre?

Københavnsområdet

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job