Københavnske Telia-kunder uden dækning

Telia reklamerer med at være landsdækkende, men nu oplever også de københavnske Telia-kunder dårlig mobildækning.

I sidste uge kunne ComON fortælle, at Telias sendenet er fyldt med huller. Nu viser det sig imidlertid, at det ikke kun er Telia-kunder i landets yderområder, der har problemer med dækningen. Også i det centrale København døjer mobilkunderne med knas og daglige udfald.

»Jeg har i de seneste seks uger stort set ikke kunnet gennemføre et opkald fra min hjemme- og arbejdsadresse, som er placeret på indre Østerbro i København (Østerbro bliver sjovt nok eksplicit nævnt i deres seneste reklame!). Der er en smule signal, men lyden "klipper" og falder ud, så det i praksis er umuligt at gennemføre en samtale,« skriver en ComON-læser i en mail til redaktionen.

Hos Telia kan man ikke umiddelbart genkende billedet og er derfor en smule overraskede over problemerne i København.

»Der bør ikke være nogen problemer i de områder, og det kommer lidt bag på mig, at kunderne har haft den oplevelse, og det er naturligvis dybt beklageligt, for sådan en oplevelse skal erhvervskunderne ikke have,« siger Rune Fick Hansen, der er kommunikationsrådgiver i Telia.

Ifølge ComON's oplysninger skal Telia til at oppe sig for at beholde sine erhvervskunder, for det kniber åbenbart med både dækning og service.

»Jeg har haft kontakt til Telias Erhvervssupport 6 gange. Første gang blev jeg bedt om at lave manuel søgning på mobilnettet, hvilket ikke afhjalp problemet. Anden gang fik jeg at vide, at de var igang med at bedre dækningen i mit område, og at teknisk afdeling nu var underrettet. Tredje gang havde de angiveligt aldrig modtaget et opkald fra mig, og fastholdt at der var god dækning i mit område. Fjerde gang blev jeg sendt videre i kø til teknisk afdeling, som jeg dog aldrig kom igennem til. Femte og sjette gang sagde de, at de kunne registrere mit opkald og sende det til teknisk afdelingen, som så ville vende tilbage efter en uge (dem har jeg ikke hørt fra endnu). Sjette gang bad jeg om snakke med en ansvarlig, og blev sendt ud på en linie, som gik død efter 30 min. Når jeg iøvrigt har taget kontakt til Telia, har jeg måtte gøre det fra et andet sted end hjemme, da signalet som sagt ikke kan bruges til at gennemføre en samtale,« skriver ComON-læseren i sin mail.

En anden ComON-læser bekræfter historien og anfører, at han, trods løfter om det modsatte, både har fået dårligere dækning og dårligere kundeservice efter Telias opkøb af konkurrenten Orange.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere


Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere