Microsoft Support: "Prøv Firefox"

Problemer med at downloade Office 2010 i Internet Explorer? Så har Microsoft svaret.

Browser-krigens to største aktører og ærkerivaler kommer tilsyneladende meget godt ud med hinanden i, når det gælder den daglige handel og vandel i support-afdelingerne.

ComON-læser og indehaver af firmaet FSHcomputer.dk, Finn Skov Henriksen, gjorde i første omgang store øjne, da han fik denne email fra Microsofts danske support afdeling.

”Tak for din henvendelse til Microsoft Office 2010 online store. Vi beklager at du ikke har været i stand til at hente programmet til din kunde.
Hvis du prøver med en anden browser f.eks. firefox når du går ind på hjemmesiden skulle du ikke støde på disse problemer. Hvis kunden ikke har firefox som browser på computeren, kan han hente en gratis version på:www.firefox.com. Håber dette er behjælpeligt. Med venlig hilsen,” stod der i mailen fra de flinke support-folk.

Men er det virkeligt Microsofts officielle politik at anbefale konkurrerende produkter til kunderne?

ComON har ringet til Microsoft Danmark og forelagt sagen.

Svaret er, viser det sig, at browser-skift er en af standard-rådene hos support-folkene.

"Vi anbefaler naturligvis altid Internet Explorer til vores kunder. At afprøve andre browsere er en naturlig fejlsøgning i en supportsituation. Hvis brugeren havde haft Firefox og oplevet problemer, havde vi have bedt kunden om at prøve med Internet Explorer. Problemerne kan skyldes plugins, som kunden har installeret, og behøves ikke nødvændigvis at være browserspecifikke,” siger Signe Toftegaard Møller, Consumer Communications Manager i Microsoft Danmark.

 




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere