Tidligere Telia-kunde får fiktive regninger

En tidligere Telia-kunde bliver ved med at modtage fiktive regninger fra Telia flere måneder efter at han har skiftet teleselskab.

En forhenværende Telia-kunde, som ComON har talt med, bliver ved med at modtage fiktive udspecificerede regninger fra Telia, selv om det er flere måneder siden, han har skiftet teleselskab.

»Jeg kunne se på min netbank, at Telia var blevet ved med at opkræve penge, og da jeg gik ind og kiggede på regningerne, kunne jeg til min store overraskelse se, at regningerne var udspecificerede med både sms'er og opkaldsafgifter til ind- og udland,« siger læseren.

Da ComON-læseren ringede til Telia for at få en forklaring, oplyste kundeservicemedarbejderen, at han ikke var den første, der havde henvendt sig med problemet.

»Det lader åbenbart til, at Telia har et problem med det her - jeg forstår bare ikke, hvor de får tallene på regningerne fra. Det giver jo anledning til en vis bekymring, for hvad så med alle mine gamle, rigtige regninger - hvordan mon de er blevet genereret?« siger læseren.

Hos Telia erkender man fejlen og beklager, at kunden har fået grund til at betvivle regningerne fra Telia.

»Jeg kender ikke den konkrete sag, men hvis kunden har modtaget regninger, som han ikke skulle have, beklager vi det naturligvis. Selvfølgelig skal vi ikke uberettiget gå ind og kræve penge, og jeg kan da godt forstå, at kunden føler sig forurettet,« siger Telias kommunikationsdirektør, Anders Monrad Rendtorff, til ComON og understreger, at kunderne skal kunne have tillid til de regninger, de modtager.

Han forklarer samtidig, at fejlen kan skyldes den samkøring af Orange, Telia Mobil og Telia Fastnet, der har fundet sted i 2005.

»Som noget af det sidste har vi samkørt de forskellige regningssystemer, og i november var første gang, vi sendte regninger afsted i det nye regningssystem. Det kan have givet nogle fejl, men nu er samkøringen fuldendt, og derfor kan det, vi ser her, meget vel være en af de sidste konsekvenser af den proces, vi har været igennem,« siger han.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld

    Defence Tech Denmark hjælper virksomheder med at bringe innovation ind i forsvarssektoren

    Et nyt nationalt initiativ fra Industriens Fond, EIFO og Innovationsfonden – eksekveret af DTU Science Park og Teknologisk Institut– skal bygge bro mellem startups, SMV’er og Forsvaret.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S