Tomme hylder hos mobiloperatørerne

Mobiloperatørerne er for dårlige til at imødekomme markedets behov, konkluderer en ny IBM-rapport.

Det sker alt for tit at kunderne må gå forgæves hos mobiloperatørerne, som ikke har formået at udvikle det brede udvalg af ydelser, der kræves blandt private og erhvervskunder. Det konkluderer en ny rapport fra IBM Business Consulting Services.

Rapporten "Burning Up the Phone Wires - Our Industry Perspectives 2003 - 2006" fortæller at selskabernes eneste mulighed for at overleve består i at tilbyde langt flere services end i dag.

Kunderne ønsker at handle, betale regninger, hente sportsresultater og se tv med mobiltelefonen - og det er op til teleselskaberne at sørge for, at kundernes behov bliver opfyldt.

»Generelt fokuserer teleselskaberne stadig for meget på teknologi i stedet for at tænke i kundebehov. For at kunne løfte sig i markedet skal selskaberne specialisere sig, og vælge, om de satser på erhvervs- eller privatkunder, og så udvikle services, der er tilpasset målgruppens meget forskellige behov,« siger partner Gareth Garvey, IBM Business Consulting Services.

For det enkelte teleselskab kan det være svært at håndtere opgaven alene, og IBM mener derfor at selskaberne skal indgå samarbejde eller partnerskaber for at løfte opgaven.

Rapporten peger på at den stigende brug af e-mail og trådløse LAN-systemer kan underminere 3G-forretningen. For at fastholde kunderne skal mobiloperatørerne udbygge deres kundeservice og produktudvikling.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere